Een tocht vanuit Nederland naar Nederland!

5 april 2015 - Ossenzijl, Nederland

Weerribben-19Op eerste paasdag, zondag 5 april 2015, ben ik naar het Overijsselse Ossenzijl gereden om een rondje door de Weerribben te lopen. Via de OsmAnd app had ik een leuke route van 22 kilometer uitgezet, en ik had het zo uitgekiend dat ik na zo'n 12 km lopen bij mijn broer Peter en schoonzus Rieneke kon stoppen voor een kopje koffie. Mijn auto had ik geparkeerd voor het ouderlijk huis van een ex-vriendinnetje uit een ver verleden, (daar kwam ik pas achter bij terugkomst in Ossenzijl) en even later was ik op weg langs de Kalenbergergracht naar ..... Kalenberg. Een minuut of 20 na het passeren van dit plaatsje vergat ik door al het natuurschoon rechtsaf te slaan richting Nederland, en heb ik dus een omweg van zo'n 3 kilometer gemaakt (groene route op het kaartje). Nadat ik uiteindelijk toch de metropool Nederland had bereikt, ging mijn tocht verder naar het altijd gezellige Baarlo. Omdat ik vond dat het best lekker weer weer was, ondanks een vrij stevige wind, liep ik in mijn t-shirt. Dit wekte de verbazing op van mensen die ik onderweg tegenkwam, zij liepen nog steeds in hun winterjassen, soms compleet met sjaal en handschoenen. Nadat ik bij Baarlo de dijk richting Kuinre was opgelopen, zag ik een eenzame figuur mijn richting op strompelen. Pas na 0,334553 milliseconde had ik door dat dit Rieneke was, zij begroette mij met een hardgekookt eitje (het was per slot van rekening eerste paasdag) uit eigen kippenren. Helaas ging door de harde wind het in zilverfolie verpakte zout jammerlijk verloren in het polderlandschap, maar gelukkig maakt honger flauwe eieren zout! Gezamenlijk zijn wij naar hun huis gelopen alwaar Peter op ons wachtte met de koffie. Na het koffiegeweld heb ik mijn tocht vervolgd via het Hamspad, om uiteindelijk na een totale afstand van 25,8 km aan te komen in Ossenzijl. Met de auto was het maar een minuut of tien rijden naar het huis van Peter en Rieneke, terwijl ik er net meer dan twee uur over had gelopen.... We zijn later die avond gezellig uit eten gegaan, op de vrijwel rauwe patat na, erg lekker!

Weerribben-01Weerribben-02Weerribben-03Weerribben-04Weerribben-05Weerribben-06Weerribben-07Weerribben-08Weerribben-09Weerribben-10Weerribben-11Weerribben-12Weerribben-13Weerribben-14Weerribben-16Weerribben-17Weerribben-18

1. Wim:
    28 april 2015
    Gezellie bij rieneke en peter. Mooi loopje.
  2. Wim:
    13 mei 2015
    Ben je te moe om wat te schrijven?
  3. Richard:
    13 mei 2015
    De grote overtocht gemaakt!, hoeveel kilometertjes?
  4. De PieterPatser:
    25 juni 2015
    Dit bericht gaat over de wandeling door de Weerribben.